نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 30 خرداد 1397
ساعت 08:00

سونی به خاطر پول پیرامون کراس-پلی محدودیت ایجاد کرده است

5 از 5

John Smedley مدیرکل سابق بخش سرگرمی‌های آنلاین سونی دلیل نگرش ایجاد محدودیت نسبت به کراس-پلی در پلی‌استیشن 4 را پول می‌داند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ چند روز پیش بود که نینتندو در جریان کنفرانس نینتندو دایرکت در رویداد E3 2018، رسما آمدن بازی Fortnite روی پلتفرم نینتندو سوییچ را تایید کرد. همان‌طور که پیش‌تر در بازی‌مگ مطالعه کردید، این نسخه از بازی گرچه از ویژگی کراس-پلی برخوردار بود، ولی برای کاربران ورودی از پلی‌استیشن 4، محدودیت دسترسی به پیشرفت‌های کسب شده وجود دارد و با توجه به مجبور بودن کاربران برای ساخت اکانت جدید، این موضوع باعث انتقادات گسترده طرفداران به سونی شده است؛ موجی که در نهایت باعث حتی کاهش ارزش سهام این شرکت نیز گردید. به تازگی John Smedley، مدیرکل سابق بخش سرگرمی‌های آنلاین سونی، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گفته که دلیل اصلی آن‌ها برای اعمال محدودیت پلی‌استیشن 4 درباره کراس-پلی، به خاطر پول است.

همان‌طور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، وقتی یک بازیکن با اکانت Epic Games ساخته شده در پلی‌استیشن 4 خود وارد بازی فورتنایت در پلتفرم سوییچ می‌شود، مجبور به ساختن اکانت جدید و شروع بازی از صفر می‌شود. به گفته اسمدلی، این محدودیت‌ها همچنان برقرار خواهد بود چون سونی در این زمینه نگرانی‌هایی با انگیزه مالی دارد. او در حساب توییتر خود گفته است:

زمانی که من در سونی بودم دلیل داخلی که برای این تصمیم ذکر می‌شد، پیرامون پول بود... آن‌ها دوست نداشتند کسی چیزی در ایکس‌باکس بخرد و آن در یک پلی‌استیشن مورد استفاده قرار دهد. به همین سادگی. دلیل احمقانه‌ای است، ولی سیاست داخلی سونی این‌طور بود.

ps4fail 800x450

درمورد بازی Fortnite، این موضوع به این شکل قابل تفسیر است که سونی مایل نیست بازیکنی برای مثال در شبکه ایکس‌باکس، برای یک شخصیت یک «اسکین» خریداری کند، و در زمان انجام بازی فورتنایت روی پلی‌استیشن 4 نیز همان اسکین تسویه شده در ایکس‌باکس را استفاده کند. این به معنی واگذار کردن رایگان ۳۰ درصد از سود سونی در این پروسه به مایکروسافت خواهد بود.

یکی از دلایل اصلی رشد این موج انتقادی به سونی، واکنش رسمی کمپانی به اعتراضات گسترده طرفداران بود که بازیکنان فورتنایت روی سوییچ را حتی نسبت به آینده و احتمال تغییر نگرش نیز ناامید می‌کرد. در این زمینه سونی گفته که «... ما نیز برای Fortnite قابلیت کراس-پلی با پلتفرم‌های PC، مک و iOS و اندروید را فراهم کردیم ... در حال حاضر هیچ سیاست جدیدی در این باره وجود ندارد». در این زمینه، می‌توان گفت که بیانیه سونی تایید کننده اظهارات اخیر اسمدلی نیز هست، و کمپانی سونی همچنان قصد ندارد تغییری در سیاستی ایجاد کند که پیرامون آن نگرانی‌هایی در خصوص زیان مالی می‌بیند.

گفتنی است که یکی دیگر از بخش‌های بیانیه سونی پیرامون «جامعه بیش از ۸۰ میلیون بازیکن آنلاین ماهانه» در شبکه پلی‌استیشن بود. این بخش نیز یکی دیگر از شاهدهایی است که احتمالا باعث می‌شود طرفداران حداقل در آینده‌ای نزدیک شاهد هیچ تغییری در این سیاست نباشند. سونی درواقع مایل است روی آمارهای پلتفرم خود کار کرده و آن را بزرگ‌تر کند و از این جهت، بازیکنان چندپلتفرمی احتمالا نباید منتظر شنیدن خبرهای خوش از کراس-پلی میان پلی‌استیشن 4 با نینتندو سوییچ و حتی ایکس‌باکس وان باشند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.