نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 31 خرداد 1397
ساعت 09:00

استودیو Remedy مایل است روی نسخه جدیدی از بازی Alan Wake کار کند

0 از 5

استودیو Remedy در مصاحبه‌ای گفته است که آن‌ها نیز به اندازه طرفداران، مشتاق عرضه یک بازی جدید از آلن ویک هستند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو فنلاندی Remedy یکی از کمپانی‌های خوش‌نام صنعت گیم است که آن‌ها را بیشتر با سری بازی‌های مکس پین و آلن ویک می‌شناسیم. این استودیو پس از اظهار نظرهای مرموز پیرامون پروژه جدیدی که با اسم رمز P7 معرفی کردند، درنهایت در رویداد E3 2018 حاضر شدند و از بازی جدیدشان با عنوان Control رونمایی کردند. این رونمایی نیز در یک اقدام جالب، از طریق کنفرانس سونی انجام شد و این موضوع از یک نظر حائز اهمیت است، که محصولات اخیر استودیو رمدی معمولا به شکل انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت عرضه می‌شدند. به هر شکل، بازی جدید این استودیو یعنی Control یک معرفی همراه با تریلر داشت، و طرفداران فرصت دیدن یک اثر دیگر در ژانر شوتر علمی-تخیلی از رمدی را داشتند؛ بازی که در نگاه اول شباهت‌هایی با تازه‌ترین محصول این استودیو یعنی Quantum Break نیز داشت.

با وجود این معرفی و مشخص شدن بازی بعدی استودیو Remedy، گرچه به نظر آن‌ها کار روی عناوین جدید و اورجینال را دوست دارند، با این حال یک «خواست درونی» هم در این تیم بازی‌ساز وجود دارد تا اقدام به ساخت دنباله برای عناوین محبوب سابق‌شان کنند. این موضوع در مصاحبه گذشته Mikael Kasurinen در E3 مشخص شد، جایی که این نماینده Remedy گفت بود همه اعضای تیم رمدی، شدیدا مشتاق یک بازی جدید Alan Wake هستند. نکته بارز دیگر در این مصاحبه این بود که ظاهرا استودیو رمدی، مالکیت IP آلن ویک را هم دراختیار دارد. او در این زمینه گفت:

در پاسخ به سوال که آیا ما مالک عنوان Alan Wake هستیم باید بگویم بله! من فقط دوست دارم بگویم که این عنوان تا چه حد برای ما عزیز است و در قلب‌های ما جای دارد. ما همگی در رمدی عاشق آلن ویک هستیم و به نظرم همه ما دوست داریم یک عنوان جدید از این بازی ببینیم. من دوست داشتم این را با صدای بلند و به شکل عمومی بیان کنم. متاسفانه ولی درحال حاضر نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم و باید ببینیم که در آینده، چه اتفاقی برای آلن ویک بعدی می‌افتد. با این حال باز هم می‌گویم که همه ما قطعا می‌خواهیم که چنین چیزی اتفاق بیافتد.

بازی Alan Wake اولین بار در سال ۲۰۱۰ و به شکل انحصاری برای پلتفرم ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شد. به همین دلیل نیز برخی گزارش‌ها در گذشته پیرامون علت عدم ساخت نسخه جدید این بازی، به مخالفت‌های مایکروسافت اشاره می‌کرد و اینکه آن‌ها مالک IP بودند و چنین اجازه‌ای نمی‌دادند. موضوعی که البته در مصاحبه جدید توسط رمدی رد شده است. در این بازی، بازیکن در نقش یک نویسنده به نام آلن ویک قرار می‌گرفت که باید در یک شهر خوش‌منظره، با موجودات سایه و شبحی به نام the Takens مبارزه می‌کرد. گرچه این توضیحات روی کاغذ ممکن است چندان جذاب نباشد، ولی این المان‌ها به شکل نوآورانه‌ای در ترکیب خوبی با هم قرار داشتند و با اضافه شدن قابلیت‌های گردش و گان‌پلی عالی، طرفداران در مجموع با یک بازی وحشت-بقا و اکشن به یادماندنی مواجه شدند که از دید منتقدین نیز، بازی با تحسین‌های گسترده‌ای مواجه شد. همچنین بازی Alan Wake به خاطر یکی از بهترین موسیقی‌متن‌های کار شده در پلتفرم ایکس‌باکس 360 نیز شناخته می‌شود که کار برخی از این ترک‌ها توسط یک گروه موسیقی بومی به نام Old Gods of Asgard کار شده بود.

بازی Alan Wake گرچه پس از عرضه شاهد دو بسته الحاقی و یک اسپین‌آف به نام American Nightmare نیز بوده، ولی هرگز دنباله‌ای برای آن ساخته نشده است. در این میان، همان‌طور که اشاره شد بازی جدید استودیو رمدی، Control نام خواهد داشت و قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.