نویسنده: محمد مقصودی پنج شنبه، 07 دی 1396
ساعت 12:41

Game of Thrones بار دیگر بیشتر از بقیه سریال‌ها در سال، مورد سرقت ادبی قرار گرفت

5 از 5

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، در سال 2017 به‌عنوان برنامه‌ای که مورد بیشترین سرقت ادبی قرارگرفته است، انتخاب شد

این مجموعه برای ششمین سال متوالی، به‌عنوان پرسرقت‌ترین برنامه تلویزیونی انتخاب شد و عناوینی مانند The Flash و The Walking Dead را از این حیث شکست داد.

از زمان شروع پخش سریال بازی تاج و تخت در شبکه HBO، رکوردهای زیادی توسط این مجموعه شکسته شد؛ سریال توانست هرسال و طی هر فصل رنکینگ بیننده بهتری را نسبت به قبل، برای خود ثبت کند. پیش‌نمایش فصل هفتم مجموعه به‌عنوان پربیننده‌ترین پیش‌نمایش تاریخ تلویزیون شناخته می‌شود.

سریال همچنین رکورد بیشترین تعداد بیننده شبکه‌ای (اینترنتی) را، بین برنامه‌های شبکه HBO در دست دارد؛ آمار بینندگان مجموعه طی هر فصل نشان‌ می‌دهد، که این سریال هرسال مخاطبین بیشتری را جذب خود می‌کند.

بازی تاج و تخت در کنار این رکوردها؛ رکورد دیگری را هم هرسال نصیب خود می‌کند: بیشترین میزان دانلود غیرقانونی و سایر موارد غیرقانونی نمایش.

در کنار سود بزرگ حاصل از نمایش قانونی این سریال در شبکه، بازی تاج و تخت دارای بالاترین میزان سرقت ادبی طی این سال‌ها بوده که سال 2017 هم از این قاعده مستثنا نیست؛ این آمار توسط وب‌سایت تورنت فریک (Torrentfreak)، که محتوای مربوط به دزدی‌های ادبی را گزارش می‌کند، منتشر شد.

این ششمین سال متوالی است که بازی تاج و تخت در صدر این لیست قرار دارد؛ جایگاه دوم در اختیار سریال The Walking Dead و جایگاه سوم متعلق به سریال The Flash است.

امسال سرقتی متفاوت برای این سریال رخ داد: چندین قسمت سریال توسط یک هکر حرفه‌ای پخش شد (البته یک قسمت طی اتفاقاتی، توسط خود شبکه لو رفت)؛ این موضوع نه تنها باعث شد طرفداران مجموعه بدون پرداخت هزینه سریال را ببینند، بلکه موجب شد قبل از پخش قانونی و مشروع سریال، به تماشای آن بپردازند.

با توجه با این‌که فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت تا سال 2019 پخش نخواهد شد، قطعا در سال 2018 شاهد قهرمانی جدید در این لیست خواهیم بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.