نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 11 تیر 1397
ساعت 09:00

فروش جهانی Incredibles 2 در عرض دو هفته از فیلم اول سبقت گرفت

1 از 5

جدیدترین فیلم انیمیشنی پیکسار، با قدرت به فروش در گیشه‌ها ادامه می‌دهد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ فیلم انیمیشنی Incredibles 2، جدیدترین محصول پیکسار به کارگردانی Brad Bird، این روزها تبدیل به یک موفقیت خیره‌کننده برای این استودیو و همچنین دیزنی شده است. این فیلم حالا و پس از گذشت حدود دو هفته از آغاز اکران سراسری خودش، موفق شده تا از مجموع فروش جهانی فیلم اول هم عبور کند. این انیمیشن دنباله‌ای برای داستان خانواده Parr با قدرت‌های عظیمشان است که در فیلم اول در سال ۲۰۰۴ معرفی شدند و به گواه منتقدین و طرفداران، آن فیلم تبدیل به یکی از برترین و پیشگامانه‌ترین انیمیشن‌های دوران شد که حتی تا امروز هم در میان محبوب‌ترین‌های Pixar قرار داشته است. در فیلم دوم که به عنوان یک دنباله عالی در نظر گرفته می‌شود، داستان درباره همین خانواده ابرقدرتی است که سعی می‌کنند جایگاه و ارتباط مثبت‌شان با جامعه را داشته باشند. در این فیلم همچنین یک ضدقهرمان جدید به نام The Screenslaver معرفی می‌شود که هدف اصلی‌اش برای متوقف کردن خانواده Parr، همین است که جامعه را علیه این خانواده کند. این فیلم میانگین امتیازات ۹۳ درصد را از Rotten Tomatoes و +A را از CinemaScore گرفته که نشان‌دهنده عملکردی بسیار عالی برای این دنباله است.

فیلم به تازگی در انتهای هفته گذشته در فهرست Box Office Mojo قرار گرفت که نشان می‌دهد فروش مجموع و جهانی آن از مرز ۶۴۶٫۸ میلیون دلار نیز عبور کرده است. این رقم خیلی راحت فروش مجموع و بسته شده فیلم Incredibles سال ۲۰۰۴ را با ۶۳۳ میلیون دلار پشت سر می‌گذارد. فیلم Incredibles 2 در زمان ابتدای اکران سراسری خود در ۱۵ ژوئن نیز رکوردشکنی داشت و نام خود را در میان بهترین اکران‌های هفته‌ اول سال ۲۰۱۸ با بیش از ۱۸۰ میلیون دلار در پایان آن هفته به ثبت رساند. در واقع اگر این فیلم انیمیشنی را هم به عنوان یک فیلم ابرقهرمانی درنظر بگیریم، آن وقت Incredibles 2 «پنجمین فیلم بزرگ ابرقهرمانی تاریخ» از حیث اکران هفته اول می‌شود که بالاتر از خود، عناوین بسیار قدرتمند Avengers: Infinity War، The Avengers، Black Panther و Age of Ultron را دارد. با توجه به ادامه عملکرد فوق‌العاده فیلم در باکس آفیس، برخی تحلیگران انتظار یک آمار تاریخی را برای این فیلم انیمیشنی دارند.

گذشته از عملکرد عالی فیلم در گیشه، برخی هم دلیل موفقیت این فیلم را به برخی پرداخت‌های سیاسی می‌دانند. بحث درباره اینکه یک خانواده در سال ۲۰۱۸ باید به چه شکلی باشد و نقش زنان و مردان در چنین خانواده‌هایی چیست. به هر شکل علیرغم نگاه انتقادی، پیکسار و دیزنی فیلم را تبدیل به یک موعظه یا سرزنش کلی نکردند و مشخص است که از دید تجاری ضرری به آخرین محصول پیکسار وارد نکرده است. این ایده که پدر خانواده در بیشتر وقت در خانه مشغول به کار باشد و زن در بیرون بیشتر کارها را انجام دهد، این در فیلم اول هم مورد توجه قرار گرفته بود. ولی همزمان شدن فیلم جدید با برخی جنبش‌های اجتماعی زنان در جهان که باعث شده آن‌ها بیش از قبل خودشان را توانمند حس کنند، محتوای فیلم Incredibles 2 را برجسته‌تر می‌کند. در این زمینه برد بیرد کارگردان فیلم گفته که آن‌ها ابدا قصد نداشتند با این فیلم یک بیانیه سیاسی بدهند. ولی دیده شدن زنان توانمند در پرده‌های سینما، شاید یک مزیت برای این فیلم در دوران جنبش‌هایی نظیر MeToo باشد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.