نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 05 بهمن 1401
ساعت 16:00

کشف یک آسیب پذیری امنیتی خطرناک در GTA Online

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی یک حفره و آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک در بازی Grand Theft Auto Online کشف شده است. این آسیب‌پذیری که اولین بار توسط یک اینسایدر Rockstar کشف شده، با توجه به اثبات شواهد، عملا این قابلیت را به افراد آشنا می‌دهد که بتوانند از طریق بازی روی سیستم بازیکنان به صورت مستقیم بدافزار نصب کنند. این گزارش که توسط PC Gamer نیز مورد اشاره قرار گرفته، درحال حاضر فقط شامل نسخه PC بازی GTA Online می‌شود.

پیرامون این آسیب‌پذیری، Tez2 به تازگی در حساب خود گفته که راک‌استار در حال حاضر از این حفره امنیتی مطلع شده و عملا افراد آشنا و بازیگران بد، می‌توانند با این بازی اقدام به تزریق کد یا نصب نرم‌افزار در سیستم بازیکنان حاضر در آن کنند. اولین سرنخ‌ها از کشف این ویروس به زمانی بازمی‌گردد که یک مودکننده، این قابلیت را پیدا کرده بود که رنک‌ها و پول داخل بازی سایر بازیکنان را از بین ببرد و حساب کاربری‌شان را به شکل کامل ری‌ست کرد.

در حال حاضر ظاهرا تنها روش برای مقابله با این آسیب‌پذیری استفاده از Guardian tool است که تنها می‌تواند بازیکن را در زمان‌هایی که مودکننده قصد تزریق کد به سیستم دارد مطلع کند. به گفته سازندگان Guardian tool این ابزار نمی‌تواند راه‌حل جامعی برای مشکلات مشابه اخیر باشد. باید منتظر ماند و دید که واکنش راک‌استار به این گزارش‌ها چه خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.