نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 27 بهمن 1401
ساعت 16:00

فروش لانچ Dead Space در اروپا کم تر از The Callisto Protocol بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Dead Space remake که مدتی پیش عرضه شد، در مجموع با  استقبال یک‌صدای منتقدین و طرفداران مواجه بود و همگان استودیو سازنده آن یعنی Motive را برای ساخت یک بازسازی باکیفیت ستایش کردند. علیرغم دریافت بازخوردهای عالی، این بازی هنوز گزارش رسمی از وضعیت فروش دریافت نکرده و انتظار می‌رود که EA چنین آماری را در فاصله چندماهه منتشر کند.

پیرامون این بازی وحشت-بقا و علمی تخیلی، نکته جالب این بود که عرضه آن با فاصله کوتاهی از یک بازی وحشت-بقا و علمی تخیلی دیگر یعنی The Callisto Protocol انجام شد و در واقع بسیار نزدیک به هم وارد بازار شدند. در این بین گرچه The Callisto Protocol هرگز با استقبالی از نوع Dead Space remake مواجه نشد، ولی به نظر می‌رسد که این بازی حداقل در دوره لانچ و در بازار اروپا، عملکرد فروش بهتری به نسبت Dead Space remake داشته است. انتشار این خبر که اولین بار در یک گزارش غیررسمی از Games Sales Data منتشر شده، فاش می‌کند که ریمیک Dead Space در دوره لانچ، ششمین بازی پرفروش در اروپا (منهای آلمان و بریتانیا) بوده و فروش کم‌تری را به نسبت The Callisto Protocol در دو هفته اول عرضه داشته است. لازم به ذکر است که در این مقایسه آمار فروش محاسبه شده Dead Space شامل فروش دیجیتالی نیز بوده است.

باید توجه داشت که این آمارها، بیشتر جنبه تحلیلی داشته و به صورت غیررسمی منتشر می‌شوند، با این حال فروش کم‌تر Dead Space می‌تواند ناشی از این باشد که بازی برخلاف The Callisto Protocol، منحصرا برای کنسول‌های نسل نهمی و پی‌سی عرضه شده، حال اینکه دیگری به صورت بین نسلی و برای پلتفرم‌های نسل هشتم کنسولی هم منتشر شده بود و اصولا یک بازی کاملا جدید نیز محسوب می‌شود. به علاوه پیش از این، دیگر موسسه تحلیلی و آماری یعنی NPD Group فاش کرده بود که Dead Space دومین بازی پرفروش ماه ژانویه در کشور آمریکا بوده و بالای سر خود، فقط Call of Duty: Modern Warfare 2 را می‌دیده است. با این حال در بریتانیا، این بازی از نظر فروش فیزیکی گزارش شد که عملکرد آن نصف آمار فروش The Callisto Protocol بوده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.