نویسنده: علیرضا رسولیان چهارشنبه، 22 آذر 1402
ساعت 12:45

رویداد E3 برای همیشه لغو شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ E3، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت بازی‌های ویدیویی، برای همیشه لغو شد.

رویداد Electronic Entertainment Expo یا «E3» طی سال‌های اخیر به دلایل مختلفی امکان برگزاری پیدا نکرد و اقدامات شرکت Entertainment Software Association نیز در این زمینه موفقیت‌آمیز واقع نشد. اکنون اما این‌طور که به نظر می‌رسد، شکست‌های این کمپانی تأثیر همیشگی و جبران‌ناپذیری بر روی E3 گذاشته است.

در جریان گزارش جدید روزنامه‌ی واشنگتن پست، استنلی پیر لوئیس، مدیرعامل و رئیس ESA اذعان داشت:

«بعد از بالغ به دو دهه میزبانی رویدادی که به عنوان نمایشگاه مرکزی آمریکا و صنعت جهانی بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کرد، شرکت Entertainment Software Association تصمیم به پایان دادن به E3 گرفته است.»

استنلی پیر لوئیس در صحبت‌های اخیر خود به ابزارهای جدید صنعت بازی‌های ویدیویی که در اختیار کمپانی‌های مختلف قرار گرفته تا به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنند و با آن‌ها ارتباط مستقیم‌تری داشته باشند، به عنوان یکی از دلایلی که سبب لغو E3 شد اشاره کرد. به گفته‌ی مدیرعامل ESA، استریم‌ها و نمایش‌های از قبل ضبط‌شده‌ی خود کمپانی‌ها باعث کاهش ضرورت رویدادی مانند E3 شده است. استنلی پیر لوئیس همچنین تأکید بر این موضوع کرد که علی‌رغم کاهش محبوبیت E3 طی سال‌های اخیر، همکاری‌ها و اقدامات جدید کمپانی برای رونمایی کردن از بازی‌های جدیدشان برای این صنعت «هیجان‌انگیز» محسوب می‌شود و به معنای بروز فرصت‌های بیشتر جهت ارتباط برقرار کردن با مخاطبان از طریق راه‌های متفاوتی است.

آخرین رویداد تمام‌عیار و کامل E3 به E3 2018 برمی‌گردد که تمامی کمپانی‌های بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی در آن حضور داشتند. از رویداد E3 2019 به بعد، سونی دیگر در E3 حضور پیدا نکرد و در سال‌های بعدی نیز کمپانی‌های دیگری نظیر EA و نینتندو از شرکت در این رویداد خودداری کردند و مراسم‌هایشان را خارج از E3 برگزار نمودند.

رویداد E2020 نیز به علت پاندمی و شیوع جهانی ویروس کرونا لغو شد و علی‌رغم بازگشت E3 در سال 2021 میلادی به عنوان یک رویداد از راه دور، شاهد استقبال جالبی از طرف مخاطبان و علاقه‌مندان نبودیم. در سال‌های اخیر گمانه‌زنی‌هایی پیرامون نقشه‌های ESA برای ایجاد تغییر در ساختار E3 شنیده می‌شد اما در نهایت هر دو رویداد E3 2022 و E3 2022 لغو شدند و گزارشاتی که اوایل سال جاری میلادی منتشر شده بود خبر از این می‌داد که رویدادهای E3 2024 و E3 2025 نیز برگزار نخواهند شد.

بسیاری از کمپانی‌ها در چند سال اخیر از رویدادها و نمایش‌های مخصوص خودشان جهت اطلاع‌رسانی به مخاطبان و معرفی بازی‌های جدید خود استفاده کردند و اهمیت E3 به همین ترتیب کم و کم‌تر شد. از طرف دیگر، شاهد پررنگ‌تر شدن نقش رویدادهایی مانند The Game Awards و سامر گیم فست که به تهیه‌کنندگی و مجری‌گری جف کیلی برگزار می‌شدند نیز بودیم تا E3 روند رو به افولی را طی کند و در نهایت چاره‌ای جز لغو همیشگی این رویداد سالیانه در مقابل ESA قرار نگیرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.