نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 08 خرداد 1397
ساعت 20:00

Detroit: Become Human و State Of Decay 2 در صدر پرفروش ترین بازی های هفته در بریتانیا

0 از 5

در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته در بریتانیا، سه بازی به تازگی عرضه‌شده موفق به حضور در جایگاه‌های اول شدند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جدیدترین عنوان انحصاری پلی‌استیشن 4 یعنی Detroit: Become Human در اولین هفته عرضه خود، موفق به صدرنشینی در جدول فروش هفتگی بریتانیا شده است. این بازی در واقع برنده نبرد تازه‌عرضه شده‌هایی همچون بازی انحصاری مایکروسافت یعنی State of Decay 2 و همچنین بازی چندپلتفرمی Dark Souls Remastered شده، که آن‌ها نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

به این ترتیب هر سه بازی تازه عرضه شده این هفته، موفق به دراختیار گرفتن رتبه‌های اولیه فهرست فروش هفتگی در بریتانیا شدند و بازی FIFA 18 را که پیش از این در رتبه دوم قرار داشت، به رتبه چهارم فرستادند. گفتنی است که بازی فیفا 18 با توجه به بازاریابی‌های اخیر خرده‌فروشان و هیجان ناشی از عرضه بروزرسانی مخصوص «جام جهانی ۲۰۱۸» برای این بازی، رشد فروش بسیار سریع ۵۹ درصدی را تجربه کرده بود. از طرف دیگر، God of War نیز پنج هفته پس از عرضه خود همچنان در فهرست پرفروش‌ترین‌ها حضور دارد و جدیدترین بازی سانتا مونیکایی‌ها، حالا در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی بریتانیا قرار گرفته است. این هفته البته یک بازی تازه عرضه شده دیگر، یعنی Space Hulk Deathwing نیز عرضه شده بود، که درنهایت رتبه‌ای بهتر از جایگاه نوزدهم این جدول را به دست نیاورد.

در رتبه اول این فهرست، همان‌طور که اشاره شد بازی Detroit: Become Human، جدیدترین اثر استودیو کوانتیک دریم و به کارگردانی دیوید کیج قرار داشت؛ استودیو و کارگردانی که عمدتا به خاطر بازی‌های داستان‌محور و تعاملی خودشان شناخته می‌شوند. این بازی از زمان عرضه، در مجموع با نقدهای عمدتا مثبتی مواجه شد و منتقدین آن را به خاطر داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی مناسب مورد تحسین قرار دادند. در تجربه اولیه بازی که توسط بازی‌مگ منتشر شده است نیز داستان گیرا و شخصیت‌پردازی عالی و همچنین ارزش تکرار چندباره بازی مورد ستایش واقع شده است.

در سوی دیگر، در رتبه دوم جدول نیز یک بازی انحصاری دیگر، ولی این بار از خانواده مایکروسافت و ایکس‌باکس دیده می‌شود؛ بازی State of Decay 2 که درنهایت در جلب نظر مثبت منتقدین ناکام ماند و بازی با امتیازات متوسط و رو به ضعیفی مواجه شده است. با وجود نقدهای عمدتا منفی که به بازی وارد شده است، به نظر می‌رسد که بخش بازاریابی مایکروسافت عملکرد موفقی داشته و توانسته تا این بازی را در هفته اول فروش، در رتبه دوم جدول فروش بریتانیا قرار دهد. همه این‌ها با در نظر گرفتن این حقیقت است که بازی، در همان روز عرضه برای مشترکین سرویس Xbox Game Pass نیز در دسترس قرار داشت و دارندگان اشتراک فعال این سرویس ایکس‌باکس، قادر به دریافت رایگان این بازی در روز عرضه نیز بودند. مشکلات فنی فراوان در زمان عرضه، فقدان عمق و معنا در داستان و پیشرفت‌ها، تکراری شدن محتوا پس از گذشت چند ساعت و انجام فعالیت‌های تکراری زیاد، از جمله نکات منفی بوده که بیشتر منتقدان به بازی وارد کرده‌اند. در دیگر خبرها پیرامون این بازی، پیش از این در بازی‌مگ مطالعه کردید که State of Decay 2 موفق شده تا در دو روز اول عرضه خود، میزبان بیش از یک میلیون بازیکن باشد.

شما در ادامه می‌توانید فهرست ۱۰ بازی پرفروش این هفته بریتانیا را مشاهده کنید. گفتنی است که آمارهای این جدول، در بر گیرنده فروش دیجیتالی بازی‌ها نیستند و نمی‌توان اعداد را نماینده همه انواع فروش‌های بازی‌ها در بریتانیا دانست.

  1. Detroit: Become Human
  2. State of Decay 2
  3. Dark Souls Remastered
  4. FIFA 18
  5. God of War
  6. Far Cry 5
  7. Overwatch
  8. Destiny 2
  9. Fallout 4
  10. Mario Kart 8 Deluxe
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.