نویسنده: احسان ناخدا یکشنبه، 20 خرداد 1397
ساعت 16:33

E3 2018: مروری بر کنفرانس EA PLAY 2018 مطلب ویژه

0 از 5

خسته‌کننده و ناامیدکننده، مثل هر سال!

شب گذشته مجموعه کنفرانس‌های E3 2018 با مراسم EA PLAY 2018 شروع شد و مشخصا عناوین و اطلاعاتی زیادی در اختیار عموم مردم قرار گرفت. EA در همه سال‌ها شاید چند بازی بزرگ و کوچک را معرفی کند که طرفداران خاص خود را دارند، ولی امسال این شرکت برای باری دیگر ثابت کرد که همچنان یکی از لقب بدترین کنفرانس‌های سال متعلق به اوست. مشکل اصلی مراسم امسال این بود که واقعا هیچ سوپرایز بزرگی را در طول این یک ساعت و نیم کنفرانس ندیدیم و همه نمایش‌ها از قبل لو رفته بودند و از این منظر هیچ اتفاق هیجان‌انگیزی را شاهد نبودیم. البته روند EA در این همه سال‌ها همینطور بوده و واقعا در این دو سه سال اخیر تنها چیزی که به یاد دارم این است که کنفرانس‌های EA همیشه از نظر بدترین و خسته‌کننده‌ترین نمایش‌های E3 در رتبه اول قرار گرفته‌اند. بعد از دیدن نمایش دیشب یک موضوع برایم روشن شد: EA بیشتر از اینکه بخواهد با کنفرانس‌های خود طرفداران جدیدی دست و پا کند، بیشتر دنبال این است که در نمایش‌ها تمرکز خود را روی بازی‌های پرفروش و مشتری‌های ثابت خود بگذارد. بنابراین شاید EA PLAY 2018 برای افرادی که عاشق این شرکت و بازی‌هایش هستند، لذت‌بخش هم بوده باشد. با تمام این صحبت‌ها، امسال گل سر‌سبد نمایش EA به بازی‌های Anthem و Battlefield V اختصاص داشت.

55

نمایش دوباره Battlefield V

EA PLAY 2018 با نمایش Battlefield V آغاز شد. مثل همیشه دو تن از سازندگان برروی صحنه آمدند و درباره بازی و ویژگی‌های آن اطلاعاتی را به اشتراک گذاشتند. در تریلر به نمایش درآمده، ما سیستم تخریب‌پذیری فوق‌العاده بازی را دوباره دیدیم؛ موضوعی که به امضا سری Battlefield تبدیل شده است. پس از آن نوبت به شخصی‌سازی  وسایل و خریدهای درون برنامه‌ای رسید. طبق صحبت سازندگان، تمامی سربازها، اسلحه‌ها و وسایل نقلیه قابلیت شخصی‌سازی دارند و این بار خبری از Premium Pass و موارد مشابه نخواهد بود و خریدهای درون برنامه‌ای تنها محدود به آیتم‌های ظاهری خواهد شد. شاید بهترین خبر ممکن درباره Battlefield V همین باشد که دیگر مجبور نیستید  برای بازی کردن در فلان مپ خاص، پرمیوم پس بخرید و از این به بعد بعضی محتویات به صورت رایگان ارائه می‌شوند. پس از اعلام این خبر که با شور و شوق زیادی از سازندگان همراه بود، افراد در صحنه شروع به دست زدن و شادی کردند و این یعنی باید خوشحال باشیم که EA تو اینجور مسائل کوتاه آمده است! در ادامه، حضور حالت بتل رویال تایید شد. باید در کنفرانس مایکروسافت منتظر اطلاعات بیشتری از Battlefield V باشیم.

معرفی رسمی FIFA 19

بعد از دقایقی، نوبت به نمایش FIFA 19 رسید. با اینکه اطلاعات زیادی از گیم‌‌پلی و مدهای جدید نشنیدیم، ولی حضور لیگ قهرمانان اروپا در این نسخه تایید شد و در طول نمایش بازی، تا جایی که می‌شد روی این موضوع تاکید کردند! این بار  مسابقات UCL حتی پای خود را به بخش داستانی باز کرده است و می‌توانید با الکس هانتر فاتح این جام شوید.    در آخر دوباره تبلیغاتی در رابطه با آپدیت جام‌جهانی FIFA 18 دیدیم و سازندگان اعلام کردند که هم‌اکنون می‌توانید نسخه رایگان و  Trial این آپدیت را به صورت رایگان دریافت کنید.

44

Original Access Premier

بعد از نمایش فیفا، «اندرو ویلسون» (مدیرعامل EA) برروی صحنه آمد و از سیستم Original Access Premier برای کاربران PC پرده برداشت. کاربران PC می‌توانند با عضویت در این بخش به تمامی بازی‌های Original Access و یا بازی‌های تازه منتشر شده از سوی EA دسترسی داشته باشند. از طرفی نیازی به دانلود بازی نیست و بازیکنان قادر هستند تا بازی‌ها را به صورت استریم شده تجربه کنند؛ موضوعی که شاید در کشور ما چندان قابل  استفاده نباشد. این سیستم مشابه Xbox Game Pass کار می‌کند، با این تفاوت که در اینجا خبری از ناشرهای دیگر نخواهد بود و تنها عناوین EA در دسترس هستند.

معرفی اثر جدید استودیو Respawn

به جرئت می‌گویم یکی از دلایل تماشا کردن این کنفرانس، دیدن بازی جدید سازندگان Titanfall بود. خوشبختانه بازی جدید این استودیو با نام Jedi: Fallen Order معرفی شد، ولی به بدترین نحو ممکن! معرفی این بازی به این صورت بود که مجری مراسم در اواسط کار به وسط تماشاچیان رفت و در آنجا با «وینس زمپلا» به گفت‌و‌گو نشست و در همان‌جا هم بازی معرفی شد! شاید عجیب‌ترین قسمت مراسم به همین بخش مربوط شود. وینس زمپلا در صحبت‌های خود گفت که داستان بین نسخه سوم و چهارم فیلم‌ها اتفاق می‌افتد و فضای بازی بسیار تاریک و جدی خواهد بود. در آخر هم او اعلام کرد که باید در تعطیلات سال آینده منتظر انتشار آن باشیم. با همه این اطلاعات، حتی یک تیزر ساده هم به نمایش در نیامد.

حضور Star Wars: Battlefront 2

در اینجا بازهم برای باری دیگر شاهد حضور Battlefront 2 بودیم؛ عنوانی که توسط لوت‌باکس‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای نابود شد. در ابتدای کار سازندگان درباره موضوعاتی که بازی در زمان عرضه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد توضیحاتی دادند و خبر اصلاح سیستم پیشرفت بازیکنان را برای باری دیگر اعلام کردند. در ادامه هم خبر اضافه شدن هیروها و مدهای جدید به اشتراک گذاشته شد. مدتی قبل‌تر شایعاتی پخش شده بود که DICE می‌خواهد بیخیال پیشتیبانی از بازی شود، اما با این معرفی دیدیم که ساپورت بازی همچنان ادامه خواهد داشت که با توجه به بازار بزرگ جنگ ستارگان موضوع طبیعی هم هست.

1

معرفی Unravel Two

یکی از بهترین معرفی‌های کنفرانس مربوط به نسخه دوم Unravel می‌شد؛ البته همین عنوان هم چند ساعت قبل از نمایش لو رفته بود و هم EA در گذشته اشاراتی به ساخت نسخه دوم کرده بود. پس نمی‌شد اسم آن را یک سوپرایز بزرگ بنامیم. بزرگ‌ترین تفاوت این دنباله، اضافه شدن یک کاراکتر جدید و المان‌های CO-OP است. در تمام طول داستان، همواره باید با دو کاراکتر بازی را پیش ببرید؛ اگر بخواهید به صورت دو نفره بازی کنید، هر بازیکن یک نفر را کنترل خواهد کرد و اگر بخواهید تنهایی و به صورت تک نفره آن را انجام دهید، باید هر دو کاراکتر را کنترل کنید و یا بین آن‌ها سوییچ کنید. طبق نمایش بازی و صحبت سازندگان، Unravel Two نسبت به نسخه قبلی کمی سخت‌تر شده است و این بار هم شاهد پازل‌های مختلف خواهیم بود. اما شاید غافل‌گیرکننده‌ترین خبر کنفرانس این بود که Unravel Two هم‌اکنون در دسترس است و می‌توانید آن را با قیمت 20 دلار خریداری و تجربه کنید. خیلی کم پیش می‌آید که یک ناشر یک بازی را معرفی و در همان لحظه هم عرضه کند.

رونمایی از Sea of Solitude

Sea of Solitude در واقع جایگزین A Way Out در نمایشگاه امسال است؛ عنوانی که توسط EA Originals منتشر، و توسط استودیو آلمانی Jo-Mei ساخته می‌شود. با اینکه نمایش بازی خیلی کوتاه بود، ولی صحبت توسعه‌دهندگان اطلاعات  ج البی را در اختیار ما گذاشت؛ Sea of Solitude درباره تاثیر تنهایی در زندگی و روان انسان‌هاست و موضوع اصلی بازی هم حول محور تنهایی می‌چرخد. با توجه به تریلری که در کنفرانس پخش شد، استایل گرافیکی بازی شباهت زیادی به  عنوان RiME دارد، با این تفاوت که Sea of Solitude بیشتر در محیط‌های شهری جریان دارد.

22

معرفی NBA Live 19 و Madden 19

مثل روتین سال‌های گذشته، دقایقی از کنفرانس به معرفی این دو بازی اختصاص داشت. با این حال اطلاعات بسیار محدودی از این عنوان منتشر شد و EA اعلام کرد که در روزهای آینده جزئیات بیشتری از این دو بازی به اشتراک خواهد گذاشت. تنها خبر مهمی که از Madden 19 باید بدانید این است که بالاخره این نسخه برای PC هم عرضه خواهد   شد و در بخش داستانی تغییراتی صورت گرفته است. در معرفی NBA Live 19 هم شاهد معرفی حالت جدید The One بودیم که همان بخش Career است؛ بازیکنان در این بخش قادر هستند تا با دیگران یک تیم تشکیل دهند.

 دیداری دوباره با Command & Conquer

معرفی Command & Conquer: Rivals باز هم در دسته معرفی‎‌های بد و عجیب کنفرانس قرار می‌‎گیرد. در ابتدا به بینندگان گفته شد که می‌خواهیم که یک عنوان MOBA را معرفی کنیم و بعد لحظاتی دوتا از معروف‌ترین بازیکنان عنوان Starcraft توسط گوشی‌های موبایل به رقابت با یکدیگر پرداختند. به محض شروع شدن رقابت، گزارشگر بازی شروع به گزارش کرد؛ این گزارشگر چنان با شور و شوق کار خود را انجام می‌داد و حضار چنان تشویق می‌کردند که اگر کسی در جریان کار نبود فکر می‌کرد داریم مسابقه فینال جام‌جهانی یا چیزی مشابه آن را می‌بینیم! پس از پایان مسابقه، تازه اعلام شد این چیزی که دیدید، Command & Conquer: Rivals نام دارد و قرار است تا برای سیستم عامل‌های ios و اندروید منتشر شود.

33

پایان کنفرانس با نمایش Anthem

مهم‌ترین بازی EA PLAY 2018 بدون شک Anthem بود. اثری که از مدت‌ها قبل منتظر نمایش او در E3 بودیم. اول از هر چیز یک تریلر سینمایی پخش شد و پس از آن، کیسی هادسون به همراه دو تن از دیگر افراد استودیو BioWare – از جمله نویسنده بازی – برروی صحنه آمدند و توضیحاتی درباره Anthem ارائه کردند و به سوالات  طرفداران پاسخ دادند. در این صحبت‌ها اطلاعات زیادی درباره بازی که شامل داستان و کلاس‌های مختلف می‌شد، به اشتراک گذاشته شد. در انتها این نمایش با تریلر گیم‌پلی بازی به پایان رسید. با توجه به این تریلر، Anthem از لحاظ گرافیکی در سطح بالایی قرار دارد و نسبت به نمایش قبل، هیچگونه دانگریدی در زمینه گرافیک را شاهد نبودیم. از نظر  من، Anthem از آن دسته بازی‌هایی است که تا منتشر نشود، نمی‌توان درباره آن نظر قطعی داد!

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:

    خداییش هرسال که میگذره کنفرانس ea مسخره تر میشه. نه چیز جدیدی معرفی میکنن و نه از چیزی تریلر درستوحسابی نشون میدن. فقط میان رو صحنه حرف میزنند و دروغ تحویل مردم میدن.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.