نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 08 ارديبهشت 1399
ساعت 18:00

استودیو The Intiative احتمالا از موتور Unreal استفاده می‌کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ صفحه LinkedIn یکی از کارمندان سابق استودیو The Intiative، اطلاعات اولیه جالبی را از پروژه سری آن‌ها به دست می‌دهد.

پلتفرم ایکس‌باکس با وجود همه ویژگی‌هایی که دارد، در اصل به عنوان یک پلتفرم گیمینگ شناخته می‌شود و برنامه‌ریزی برای عرضه بازی‌های باکیفیت، خصوصا عناوین انحصاری بزرگ می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های مایکروسافت برای فروش آن در نظر گرفته شود. این شرکت گرچه در اوایل نسل هشتم و شروع کار ایکس‌باکس وان در این زمینه مشکلات بزرگی تجربه کرد، ولی به تدریج شرایط تغییر کرد و آن‌ها در طول چند سال گذشته اقدام به خرید یا تاسیس استودیوهای بازی‌سازی جدید کردند. با توجه به مجموعه خبرها در رابطه با پروژه‌های فرست پارتی ایکس‌باکس، بازی در دست ساخت استودیو The Intiative می‌تواند یکی از مهم‌ترین اسرار مایکروسافت برای نسل نهم و Xbox Series X باشد.

تیم تازه تاسیس The Intiative، از همان ابتدا به عنوان یک استودیو بازی‌سازی معرفی شد که قصد دارد عناوین بسیار جاه‌طلبانه و بزرگ خلق کند و در همین راستا، مایکروسافت تاکنون ده‌ها بازیساز شناخته شده و باتجربه را هم در این تیم استخدام کرده است. با این همه، هنوز مشخص نیست که این تیم دقیقا روی چه بازی کار می‌کند و درنهایت در چه زمانی معرفی خواهد شد. پیرامون این موضوع، اخیرا در صفحه LinkedIn یک طراح فنی استودیو The Intiative که درحال حاضر تیم را ترک کرده است، اشاره شده که «این تیم در استفاده و برنامه‌نویسی موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 متخصص هستند.» این اشاره گرچه کلی به نظر می‌رسد، ولی می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد که پروژه درحال ساخت آن‌ها، با موتور Unreal Engine 4 ساخته می‌شود.

گفتنی است که گرچه این موضوع نمی‌تواند نشان‌دهنده نوع بازی در دست ساخت The Intiative باشد، ولی با توجه به اینکه بازی‌های بزرگی نظیر Final Fantasy 7 Remake، The Outer Worlds، Gears 5، Borderlands 3، Days Gone، Sea of Thieves و بسیاری دیگر از این موتور بازی‌سازی استفاده کردند، می‌توان انتظار داشت که عنوان در دست ساخت استودیو از نظر بازه زمانی ساخت سریع‌تر آماده شود و البته از نظر فنی و بصری نیز کاملا قابل قبول باشد. تاکنون استودیوهای فرست پارتی زیادی در مایکروسافت از این موتور برای ساخت بازی استفاده کردند و تبادل تجربیات نیز می‌تواند به استارت سریع استودیو The Intiative کمک کند.

از دیگر بخش‌های جالب صفحه این کارمند در زمان کار در The Intiative، به کار روی انواع مختلف اسلحه، گجت و سیستم دوربین مداربسته برای یک بازی معرفی نشده هم اشاره شده است. کار روی آیتم‌های قابل تعامل نظیر درها، اجسام تخریب‌شدنی و ... نیز در این صفحه دیده می‌شود. در صورتی که این موارد به بازی در دست ساخت و در صف معرفی استودیو اشاره داشته باشد، باید گفت که این بازی یا در زمان حال یا در سبک آینده‌گرایانه خواهد بود؛ چون اسلحه و سیستم دوربین مدار بسته احتمالا در یک بازی کلاسیک و در دوره زمانی قدیمی‌تر نمی‌تواند وجود داشته باشد. باید منتظر بود و دید که مایکروسافت و The Intiative درنهایت بازی جدید خود را در چه زمانی معرفی می‌کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.