نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 19 اسفند 1401
ساعت 11:00

Bloober Team مایل است به عنوان یک استودیو مستقل باقی بماند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ وقایع ماه‌های اخیر صنعت گیم و تصاحب های گسترده ناشران یا استودیوهای بازی‌سازی بزرگ، باعث شده تا عملا همه شرکت‌های مستقل بزرگ و کوچک به عنوان کاندید تصاحب توسط غول‌های اصلی صنعت گیم مطرح باشند. در اینجا البته شرکت‌های مستقل زیادی وجود دارند که مایل به خریداری شدن و دریافت سرمایه هستند، با این حال هنوز هم تیم‌هایی وجود دارند که بیشتر از همه مایل هستند تا استقلال خودشان را حفظ کنند. با توجه به مصاحبه اخیر Piotr Babieno مدیرعامل استودیو Bloober، این تیم از جمله شرکت‌هایی است که تمایلی به تصاحب شدن ندارد. او در این رابطه چنین گفته است:

اگر زمانی فرا برسد که شرکت ما تصاحب شود، احتمالا یک روز آن ها تصمیم خواهند گرفت که می‌توان تیم را برای کار روی پروژه دیگری استفاده کرد. این چیزی نیست که ما بخواهیم. افراد و شرکت‌هایی که گاهی از خارج به استودیو ما در لهستان می‌آیند، مایل هستند از خلاقیت‌هایی که در تیم ما ایجاد می‌شوند بهره بگیرند و به این ترتیب، هدف من حفظ این استقلال است. ما در شرکت گزینه‌های استراتژیک تازه‌ای داشتیم و درنهایت تصمیم بر این شد که در مسیر فعلی یعنی کار به عنوان یک استودیو مستقل ادامه بدهیم.

پیرامون این تیم، در دسامبر 2022 گزارشی منتشر شد که فاش می‌کرد غول چینی فن‌آوری یعنی Tencent و از طریق شرکت تابعه خود Serene Century Limited اقدام به خرید 22 درصد سهام Bloober Team به ارزش تقریبی 19٫5 میلیون دلار کرده است. این خرید، گرچه تنسنت را بزرگ‌ترین سهام‌دار Bloober کرد ولی استودیو همچنان استقلال خود را حفظ کرد. از این تیم درحال حاضر پروژه‌های مختلفی در دست توسعه است که نسخه ریمیک بازی Silent Hill 2 با مشارکت کونامی مهم‌ترین بازی در صف عرضه آن‌ها محسوب می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.