نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1397
ساعت 19:20

در Call of Duty: Black Ops 4 دیوار نوردی و کابل و قلاب وجود دارد

5 از 5

یکی از بازیکنان تست کننده بازی کال آو دیوتی: بلک آپس 4، اخیرا اطلاعات بیشتری درباره این بازی به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک کاربر یوتیوب با نام Glitching Queen، اخیرا اطلاعات جدیدی از ویژگی‌های گیم‌پلی بازی Call of Duty: Black Ops 4 را منتشر کرده است؛ بنا بر این گزارش، او حدود ۴ ساعت و به شکل آزمایشی، بازی جدید استودیو Treyarch را در دفتر آن‌ها تجربه کرده است.

این گزارش Glitching Queen به نظر همزمان با صحبت‌های توییتری Matt Harris است که نوشته بود، سازندگان روی این کار کرده بودند تا شباهت‌های این بازی با Overwatch کم‌تر مشهود باشد؛ اتفاقی که باعث شده بود بازیکنان آزمایشی که اوایل آن را تجربه کرده بودند چندان راضی نباشند. این بیشتر به خاطر آن بود، که با چیزی کاملا متفاوت از آنچه مردم از یک بازی Call of Duty انتظار دارند مواجه باشند.

این کاربر یوتیوب به این نکته اشاره کرده که آن‌ها دو نقشه بازی را که در مراحل اولیه ساخت قرار داشته بازی کردند:

آن‌ها دارند بازی را طوری می‌سازند که اجتماعی‌تر باشد، جایی که اگر تجهیزات و لوازم مناسب دراختیار نداشته باشید با مشکل مواجه خواهید شد. نقشه‌ها مدرن بودند. ما فقط دو نقشه را بازی کردیم که یکی از آن‌ها، شبیه یک شهر تخریب شده با یک کلیسا و تانک‌هایی در داخل و بیرون آن بود.

نقشه دوم شبیه Gauntlet در بلک آپس 3 بود، و در اینجا سه ناحیه وجود داشت که شامل یک ساحل، خرابه‌ها و یک پل بود. در مورد پل، این بخش دو مکان مرتفع در دو طرف پل داشت.

در این بازی شاهد برگشتن شخصیت‌های متخصص (Specialists) خواهیم بود که اولین بار، در بازی Call of Duty: Black Ops III معرفی شدند. متخصص‌ها از تجهیزات بهتر و حرکات پیشرفته‌تری سود می‌بردند که بازیکن می‌توانست انتخاب کند.

در این بازی نیز مثل Rainbow Six Siege، فقط دو بازیکن امکان انتخاب یک متخصص را دارند و به این ترتیب، بقیه بازیکنان باید نقش مشخصی را بازی کنند. این کمک می‌کند تا بازی به تجربه تاکتیکی‌تری تبدیل شود.

همچنین، همه شخصیت‌ها یک فضای ذخیره تاکتیکی (tac slot) و مرگبار (lethal) دارند که اولی به شکل پیش‌فرض با یک آیتم medkit پر شده است. فضای دوم یا lethal نیز با یک نوع تجهیزات ماهواره‌ای (sat com) پر شده که تنها در مجاورت عمومی کار می‌کند.

در بحث حالتی که بازیکنان آزمایشی بازی کرده‌اند، یک ماد جدیدی وجود داشت که «هر تیم مقدار یکسانی جان در اختیار داشت» و مثل یک مسابقه مرگ وارونه بود؛ یعنی اولین تیمی که به صفر شکست می‌رسید برنده بود.

در مورد سلاح‌ها، به بازیکنان آزمایش‌کننده گفته شده بود که ملحقات فقط از طریق «یک سیستم سطح‌بندی» قابل تجهیز روی سلاح‌ها است. این بازیکنان در مورد خود سلاح‌ها، آن‌ها را مدرن و شبیه انواع قبلی دیدند. این شباهت در حالی بود که اسامی کمی تغییر کرده بود و برای مثال سلاح ICR-1 حالا ICR-M2 بود. این سلاح‌ها بیشتر حالت خیلی مدرن و آینده‌گرایانه دارند.

ابتدا این حس را دارید که مشغول تجربه بلک آپس ۲ هستید، سپس خواهید دید که شخصی مثل بلک آپس ۳ در حال دویدن روی دیوار است. سپس یکی دیگر را می‌بینید که کابل و قلاب پرتاب می‌کند. فکر کنم به خاطر همین چیزها است که افراد بازی را با Overwatch یا Lawbreakers مقایسه می‌کنند.

اگر این ادعاها درست باشد، به نظر ترای‌آرک سعی کرده تا شخصیت‌های متخصص و دویدن روی دیوار را از بلک آپس ۳ حفظ کند، ویژگی کابل و قلاب را از Advanced Warfare وارد کند و سیستم حرکتی نیز مشابه بلک آپس ۲ طراحی شده است؛ که البته باید گفت این مدل، کمی کندتر از بلک آپس ۳ بود.

پیش از این نیز در بازی‌مگ، خوانده بودید که این بازی احتمالا فاقد کمپین تک نفره داستانی و دارای یک بخش بتل رویال نیز هست. به هر ترتیب، کال آو دیوتی: بلک آپس 4 قرار است به شکل رسمی در ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) رونمایی شود، و مدت زمان زیادی تا تایید یا رد این اطلاعات باقی نمانده است.

 
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.